Kunde og oplevelsesorienteret fødevareproduktion vil blive en stor vækstdriver - Potentialet er der i hvert tilfælde

Mælkepriser, Grise til Rusland, Kornpriserne versus vejret i USA og så videre. Det er store spørgsmål, som lille Dansk Bondemand ikke kan gøre ret meget ved, men alligevel bliver så voldsomt ramt af konsekvensen deraf. Jeg mener at der er så mange indikatorer på, at man skal ryste posen, og tænke alternative veje, og så tage ved læring af fortidens grundlæggende perspektiver, samtidig med, at man skal indse, at nærheden til forbrugeren i den ene eller anden form er en stor del af den fremtidige værdi.

Kan man få en råvareafregning der mangedobles, og samtidig ikke være så afhængig af hvad der sker mange 1000 kilometer væk ?

Ja det kan man ! – Hvis man forædler produktet, og tilfører viden, unik karakter og en autentisk kunderelation – Der samlet giver forbrugeren/ kunden en så stor helhedsoplevelse, at de er villige til at betale ekstra!

Af Jesper Zeihlund

Relaterede indlæg